27E
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

bobo



Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Pspvk: 2,495
Galerie uivatele
Důlní lokomotiva o váze 180 t,přivezla náklad hlušiny na výsipku Smolnice.Vzadu zakladač přemístí hlusinu na potřebné místo.Sluníčko se na mě usmálo.
· Datum: 28.10.2009 · Zobrazen: 7821· Tra: jiná/zahraniční· Datum pozen: 27,10 2009 ·
Rozlišení fotografie: 1024 x 565 Značka fotoaparátu: OLYMPUS IMAGING CORP.
Model fotoaparátu: E-520 Citlivost ISO: 200
Čas uzávěrky: 1/640 Použitá clona: f/8.0
Ohnisková vzdálenost: 42/1
Lokomotivn ada: jiná/zahraniční


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/505/thumbs/brno_350.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/505/thumbs/jpg_zelen_oprava.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/505/thumbs/27_E.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/505/thumbs/753_757-4_27_9_2009_Nov_Role.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/505/thumbs/704_401-9_26_9_2009.jpg
>>
· dal »

bobo

Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Poet fotek: 252
Pspvk: 2,495
1.11.2009 11:24

Taky jsem to dával pod okénko,zajímavosti.
vtou

Registrovan: erven 2008
Bydlit: severozápad = karlovarsko
Pspvk: 1,349
31.10.2009 21:11

Napsalo se toho o obsahu snímku hodně a tak i já si dovolím svým názorem zabrat trochu místa na disku.
Tohle je jednoznačně snímek zachycující povrchový důl.Nah!
Kdo tam chce vidět důlní vlak, tak ho vidí. Není to však dle mého názoru jednoznačně snímek se železniční tematikou. Místo také není zcela ideální - hochu příště křídla v vzhůru!Wink
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
30.10.2009 06:53

Kdyby mohl Bobo použít formát odpovídající monitoru 22", bylo by to také o něčem jiném. Oceňuji fakt že přinesl obrázek, z prostředí kam se hned tak nikdo z nás nedostane. To říkám při vědomí nedostatku který je zde probírán více slovy, než by si možná zasloužil.
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
29.10.2009 23:14

PzD: řikáš mi at se naučim číst, ale vypadá to že to sám neumíš, nic o fotkách s kolejemi bez vlaku jsem nepsal ;-)
dobrá když chceš slyšet konkrétně co se mi líbí... má to pěknou oblohu, nudlojdnější ořez tomu taky sedí, líbí se mi tam i barevný les pokrytý stínama, také viditelná velikost rypadla je dobrá... myslím že na nezmenšené fotce by to vypadalo vše ještě lépe... ještě něco chceš slyšet? Víš ja si to tady nepročítám pětkrát dokola, takže promin, když napíšu něco, cos neřikal, nemužu si pamatovat vše...
matcom

Registrovan: ervenec 2008
Bydlit: Blansko
Poet fotek: 27
Pspvk: 285
29.10.2009 16:26

PzD: Fotky na které jsi posílal odkazy jsou lepší. Zřejmě taky tím, že je na nich více vlaků a v prvních dvou případech i kouř, který zaujme. Dále jsou foceny z nadhledu a je tak dobře rozpopznatelné kolejiště. Což se tady o této fotce nedá bohužel říci.


Autorovi této fotky mohou odkazy pomoci při dalším focení v povrchových dolech.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
29.10.2009 16:16

matcom: Ano, vlak nemusí být vždy dominantní, ale nesmí být tak titěrný a tak nerozpoznatelný. Obhajovat, že fotka je dobrá jen proto, že je jiná, je dost chatrný argument. Na železničních stránkách, natož v galerii by měly být fotky, kde bude vlak třeba v druhém plánu, ale bude i naprostému laikovi jasné, že na fotce je. To na této fotografii bohužel splněno není.
Na dále uvedených odkazech fotek jsou vláčky také jako blechy, ale kdokoliv se na fotku podívá, tak pozná, že se jedná o fotku železnice.
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=297699&nseq=34
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=292719&nseq=89
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=286390&nseq=157
matcom

Registrovan: ervenec 2008
Bydlit: Blansko
Poet fotek: 27
Pspvk: 285
29.10.2009 15:50

PzD: Ano, ja vím, že "topíš" lidem s fotkama a hledáš chyby, dáváš rady, doporučení co zlepšit apod....


Kompozičně je na tom správně snad jen to, že vlak se nenalézá ve středu, ale vlak podle mě není hlavní objekt který by měl zaujmout oko pozorovatele. Je tam hodně oblohy, neškodilo by vzít více spodku aby měl člověk který žije daleko od povrch. těžeb uhlí představu o tom jak vypadá půda a části dolu postiženými těžbou hnědého uhlí. Na první pohled zaujme rypadlo, vlak je tam titěrny, ale je pouze doplňkem, takže fotka ma v galerii sve místo. Vlak nemusí být přece vždy dominantní.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
29.10.2009 15:39

matcom: Ano v prvním komentáři jsem je neuvedl. V těch dalších jsem je opakovaně uvedl. Věcně se vyjadřovat mi potíže nečiní. Činím tak denně u mnoha fotografií, akorát to není veřejně vidět. Při vší skromnosti si myslím, že dost věcných postřehů k fotkám najdeš i zde na railgallery. Bude jich rozhodně mnohokrát více než Tvých.


Napsal jsi sice, co se Ti líbí, ale já jsem chtěl abys napsal co je na fotce správně kompozičně, když píšeš, že s tím nemáš problém. Zkus to.
matcom

Registrovan: ervenec 2008
Bydlit: Blansko
Poet fotek: 27
Pspvk: 285
29.10.2009 15:31

PzD: Raději bych jednou četl věcný názor od tebe, pokud vůbec víš co to "věcný" názor je. Kdyby ne tak na internetu je více než dost naučných slovníků.


"tohle se prostě nepovedlo" Věcnost sama, nebo spíše pouhý TVŮJ názor??


"To, že někdo striktně dodržuje konvenční záběr vlaku je čistě JEHO VĚC" je tam snad napsána věta "To, že PzD striktně dodržuje konvenční záběr vlaku je čistě JEHO VĚC" Pokud umím číst tak ne, takže ses za "striktně dodržujícího" označil POUZE TY SÁM. Nikoli JÁ tebe


Co mě tedy na fotce zaujalo a co se mi líbí? Především to, že fotka zobrazuje proces těžby uhlí v povrchovém dole a následný odvoz uhlí + hlušiny zřejmě do "prádelny". Dále na fotografii vidím částečně měsíční krajinu, ale i les, což na mě působí pěkným kontrastem industrializace a přírody. Vlak je pouze titěrný doplněk v procesu povrchové těžby a má v ní jistě své místo.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
29.10.2009 14:54

balwan, matcom: Klidně si mějte svůj názor a obhajujte ho, ale zatím jsem ani od jednoho z vás dvou nečetl jediný věrohodný argument na podporu fotky. Vyjadřujete se pouze floskulemi hodnými politické scény. Napsat, že "s fotkou nemám problém" je zcela prázdný a nicneříkající pojem. Asi jako bych napsal, že já s fotkou problém mám. Naučte se vyjadřovat své myšlenky, tedy pokud nějaké máte, pregnantnějším způsobem než jenom vyprázdněnými frázemi.


balwan: Rád se podívám na fotku, kde jsou třeba jenom ty Tebou zmiňované koleje bez vlaku. Když je to zajímavě vyfocené, tak proti fotce nebudu vůbec nic mít. Ale na této tomu tak není. Nikde jsem nenapsal, že fotka zde nemá co dělat. Napsal jsem, že se nepovedla. Měl by ses Ty i další naučit pozorně číst a odpovídat či polemizovat s tím, co bylo skutečně napsáno a ne co sis vymyslel.


matcom: Tys mě docela rozesmál, když mi adresuješ, že "striktně dodržuji konvenční záběr vlaku". To ses opravdu trefil do toho pravého. Samozřejmě máš pravdu. Obecné zásady fotografie jsou jen snůškou hloupostí od potrhlých fotografů a ty jsi zřejmě jeden z nepočetné řady těch co jimi opovrhují a jsou schopni obhajovat kdejakou kravinu a tvrdit přitom ještě, že to tak má být a že s tím nemáš problém. Co kdybys raději přidal nějaký věcný názor, proč s fotkou nemáš problém. Třeba zkus popsat přoč je kompozice správná. Určitě to hravě zvládneš.
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
29.10.2009 12:50

Pepa: napsal jsi proč se ti to nelíbí, ale k tomu jsi hned napsal, že ta fotka je prostě špatná a nemá zde nic dělat... mě ta fotka nedělá problemy možná z toho duvodu, že se zajimam i o focení jiných věcí než vlaků a tak mi nevadí, když, jak ty říkáš, není fotka až tak o vlaku, ale máš pravdu, že když jsme na železniční galerii tak by zde měly být jen takové fotky, kde ten vlak je zřetelný trochu vice než zde... asi jsem jediný, kdo to bere takhle, ale je to tak. A i kdyby sem dal někdo povedenou krajinovku bez vlaku, tak mu ji ohodnotim kladně ikdyž zde nema co delat Smile
nerozuměli jsme si, když jsem psal, že jsem měl na žp problem s titěrnym vlakem, mělo to znamenat, že jsem měl problemy s vlastní fotkou abych ji obhájil Smile a ne že jsem měl problemy s cizí fotkou kde byl vlak titěrný Wink
bobo

Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Poet fotek: 252
Pspvk: 2,495
29.10.2009 11:49

Mám jedno místo,kde se dá vyfotit uplně celý důl i s tím co tam je a jezdí.člověk až žasne.Tyhle lokomotivy prochází rekonstrukcí.Na šachtě si to dělají sami,aby jim vydrželi ještě 20 let.Mám i jednu už vyfocenou.Má i žlutý pruh vepředu.Nový lak.Krasavice,jak pro koho.
matcom

Registrovan: ervenec 2008
Bydlit: Blansko
Poet fotek: 27
Pspvk: 285
29.10.2009 11:26

Fotka se zajimavým tématam. Osobně s touto fotkou a její kompozicí nemám problém. Fotit v povrchovém dole není asi nejjednoduší. To, že někdo striktně dodržuje konvenční záběr vlaku je čistě JEHO VĚC, ale psát, že fotka je špatná a nepovedená pouze zobrazuje jeho osobní dojem na fotografii. V žádném případě to nemusí být pravda. Je to pouze názor tak jako můj a ostatních uživatelů této galerie..... Ja s hodnocením PzD nesouhlasím. Třeba mě pranýřujte, ale já svůj názor měnit nebudu. Líbí se mi netradiční pojetí věcí na netradičních místech.
bobo

Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Poet fotek: 252
Pspvk: 2,495
29.10.2009 10:23

To je jediný místo asi v čechách,kde se to dá vyfotit i s přírodou.A né jen jámu .Tyhle lokomotivy sem patří taky.Jezdí na normálnim rozchodu a hlavně byli vyrobený u nás a i jejich zásluhou máte doma teplo a teplou vodu.Ale každýmu se to nemusí líbit.Bud líbí nebo ne,tak co víc řešit.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
29.10.2009 09:56

Pro mě železnice na povrchovém dole je nanejvíš lákavá. Vím však též že je to velmi obtížné se tam dostat. Budeme to muset nějak vyřešit, bez toho aby nás ochranka honila někde po díle jako zajíce. Smile K fotce samé. Nemám nic proti "modelové železnici". V tomto případě je však dokonale maskovaná. S názorem Pepy bez výhrad souhlasím. Problém je už v tom že masa důlního stroje odvádí pozornost. Chtělo by to možná použít delší sklo a nějakou jinou kompozici.
  Strana:  1 · 2dal

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.