BR 99 794
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

Morris



Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Pspvk: 5,575
Galerie uivatele
Fichtelbergbahn je označení úzkorozchodné trati o rozchodu 750 milimetrů vedoucí z Cranzahlu do Oberwiesenthalu. Trať vede střední částí Krušných hor v německém Sasku, místy i v těsné blízkosti hranic s Českou republikou.
Stavba trati z Cranzahlu do Oberwiesenthalu byla plánována k zpřístupnění oblasti Fichtelbergu a Oberwiesenthalu i v souvislosti s otevřením trati Chemnitz – Chomutov v roce 1872. Výnosem saského Ministerstva financí v Drážďanech ze dne 22. srpna 1884 byly dány předpoklady pro přípravy stavby. Stavba samotná začala až 6. dubna 1896 a stavební práce skončily o rok a čtyři měsíce později. 20. července 1897 byla trať slavnostně otevřena. Do konce roku 1897 přepravila 67 756 osob a 57 psů. V následujících letech počty pasažérů vzrůstaly, také díky vzrůstajícímu zájmu turistů o tuto oblast Saska i jeho nejvyšší horu Fichtelberg.
Po roce 1990 ztratila trať svou pozici nejdůležitějšího turistického dopravce do oblasti nejvýše položeného města Německa. V roce 1992 byla zastavena nákladní doprava. Po roce 1994 tehdejší vlastník Deutsche Bahn AG postupně utlumoval dopravu a snažil se o privatizaci tratě. V roce 1997 po 100 letech existence se konaly týdenní oslavy. Součástí oslav byly i pravidelné jízdy vlaků. Žádná jiná úzkorozchodná dráha v Německu takto dlouhou dobu nepřežila a tak odpovědní činitelé dohodli o záměru převzetí trati do vlastnictví zemského okresu Annaberg.
K 1. červnu 1998 převzala trať od Deutsche Bahn AG nově založená společnost BVO Bahn GmbH, později přejmenovaná na Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft. Ta provozuje v Sasku několik úzkorozchodných tratí a jejími zakladateli jsou zemské okresy Annaberg, Mittlerer Erzgebirgkreis a Aue-Schwarzenberg. V rámci změn se dráha přejmenovala na současný, ale už déle neoficiálně používaný a známý název Fichtelbergbahn. Tento název nesly na bocích krátce před změnou vlastníka i nákladní a osobní vagóny. Nový provozovatel dokázal z trati během krátké doby udělat trať „nadregionálního“ významu, orientovanou pouze na turistický ruch.


Parní lokomotivy DR řady 99.77-79 byly vyrobeny na objednávku Deutsche Reichsbahn ve východním Německu po druhé světové válce . Jsou to úzkorozchodné lokomotivy s rozchodem 750 mm pro úzkorozchodné trati v Sasku . Lokomotivy jsou z velké části shodná s řadou 99.73-76 standardních lokomotiv (Einheitslokomotiven ) postavených v roce 1930. Aby se odlišily od svých předchůdců, byly označeny jako Neubaulokomotiven.


Na fotce projíždí lokomotiva BR 99 794 pod vesnicí Hamerunterwiesenthal v těsné blízkosti státní hranice s Českou republikou kterou je potok zde na obrázku. Za potokrm je česká vesnice České Hamry.
· Datum: 10.3.2012 · Zobrazen: 3529· Tra: jiná/zahraniční· Datum pozen: 26.2.2011 ·
Rozlišení fotografie: x Značka fotoaparátu:
Model fotoaparátu: Citlivost ISO:
Čas uzávěrky: Použitá clona:
Ohnisková vzdálenost:
Lokomotivn ada: jiná/zahraniční


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/Malter--01.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/L_nitztalbahn-01.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/0000-Hamerunterwiesenthal1.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/Va_ov.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/840-006-1.jpg
>>
· dal »

Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
12.3.2012 21:40

Už jsme to s Michalem zkoušeli i z louky za potokem za tím modrým penzionem v Českejch Hamrech. Mám tam v plánu komplexnější průzkum. Smile
vtou

Registrovan: erven 2008
Bydlit: severozápad = karlovarsko
Pspvk: 1,349
12.3.2012 21:29

Jo klasické místo, i když ani odtud není vždy vyhráno, zeptej se Jarina, co mu provedl dým z párovky.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
12.3.2012 09:58

Prochy: Martine tak když tak už do Vrútok. Smile!
Prochy

Registrovan: jen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 53
12.3.2012 09:53

klokan,Morris: Do Vrůtek nepojede nikdo.Kdyžtak do Vrútek Smile Fotka líbí, ten široký formát tomu sluší. Vždy jsem hledal, jak to vzít s tím kostelem, ze stanice to není ono. Příště už budu vědět.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
11.3.2012 09:16

Jaryn: Samosebou, neměl by to být problém. Smile
Jerry

Registrovan: Bezen 2009
Bydlit: Střední čechy
Poet fotek: 36
Pspvk: 1,077
11.3.2012 08:56

A já to chci nějak skloubit,tak se Ferdo dyžtak domluvíme Wink
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
10.3.2012 17:50

Vítku já do Vrůtek nejedu.
paya

Registrovan: nor 2009
Bydlit: Západ České Republiky
Poet fotek: 283
Pspvk: 3,434
10.3.2012 17:49

Já uvidím jak mi to bude vycházet s turnusem a také se mile rád na Oberwizenthalské dráze zučastním.
Hezká fotečka s kostelíkem Ferde
klokan

Registrovan: Bezen 2007
Bydlit: Praha 9
Poet fotek: 332
Pspvk: 728
10.3.2012 17:44

2-3/6 se možná bude křížit s MDD Vrůtky Sad
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
10.3.2012 14:35

pěkný a hezký povídání
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
10.3.2012 13:14

Jerry díky za zajímavou informaci. Smile Budu s ní pracovat. Smile
Jerry

Registrovan: Bezen 2009
Bydlit: Střední čechy
Poet fotek: 36
Pspvk: 1,077
10.3.2012 12:27

Moc pěkné!! A já snad jen doplním že o víkendu 2.-3.6. letošního roku zde proběhnou oslavy 115.let provozu a když se vše povede měl by dorazit i zvl.vlak z Chomutova,na trati bude posílená doprava a v objeví se zde i mašinky jinak zde neprovozované,tak je určitě na co se těšit.

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.