433 002
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

klokan



Registrovan: Bezen 2007
Bydlit: Praha 9
Pspvk: 728
Galerie uivatele
433.002 šplhá v závěrečném stoupání ze Zádveřic do Vizovic v čele zvláštního vlaku u příležitosti oslav 110. výročí otevření trati Otrokovíce - Zlín - Vizovice (OZVD).
· Datum: 4.10.2009 · Zobrazen: 4088· Tra: CZ 331 - Otrokovice - Vizovice· Datum pozen: 19.9.2009 ·
Rozlišení fotografie: x Značka fotoaparátu:
Model fotoaparátu: Citlivost ISO:
Čas uzávěrky: Použitá clona:
Ohnisková vzdálenost:
Lokomotivn ada: 433.0


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/151-014-IV.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/749-248-1c.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/433-002-Zadverice.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/Predmier-C.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/U37-002.jpg
>>
· dal »

Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
7.10.2009 17:54

Určitě o tom byla někde zmínka, ale nevím, jestli v tomto případě milná. Co vím já, "malým bejčkem" se přezdívali lokomotivy řady 422 0, vyjímkou či speštřením v pojmenování potom byla muzejní 422 025, která se zažila, díky své tabuly na vanách, "arcivévoda karel". "Velkým bejčkem" se potom říkalo lokomotivám 423 0, můžeme se jen domnívat, proč tomu tak bylo, ale předpokládám, dle tehdejšího nasazení na mnoha lokálních tratích, např. v okolí Kolína či Kutné Hory, kdy nahrazovali právě těmito ještě výkonnějšími stroji právě starší řadu 422 0. Tendrovky 423 0, i když se nezdají, jsou opravdu výkonné mašinky, proto "Bejček" někdy pro rozlišení "Velký bejček". Je fakt, že podoba 433 0 opravdu hodně vychází z vykrystalizované řady 423 0, z posledních sérií, ale možná i dle lokality, jejich působiště bývala jiná, třeba takové okolí Chornice či Skalice nad Svitavou, odkuď to zažité pojmenování "Skaličák".
klokan

Registrovan: Bezen 2007
Bydlit: Praha 9
Poet fotek: 332
Pspvk: 728
7.10.2009 00:33

Petře, co se přezdívek týče, měl jsem za to, a myslím, že jsem to možná i někde četl, že 423 je malý bejček, a 433 velký, právě proto, že vychází ze 423.
Díky za upozornění. A klidně upozorňj i třeba na detaily Smile
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
6.10.2009 16:26

S tím hold člověk nic nenadělá, poslední dobou jezdí s pk dost často, řekl bych furt. Ale oheň musí tak jako tak dělat, což je stejně o štěstí, když je čerstvě naložíno. Cením si i toho, že jsi přepsal v popisu toho "velkého bejčka" nechci tady být pořád za hnidopicha, ale i když řada 433 0 vychází konstrukčně z předchozí 423 0, tuto přezdívku nikdy nenosili. Co vím, často se přezdívali dle svého rozšířeného působiště za provozu "Skaličák", u dvojky tedy již konkrétně "Matěj". Zkus si, i jen tak třeba "z legrace", pohrát s jasy, zkoušel jsem to a fotografie prokoukla, když se člověk vyhne hrozícím přepalům...
klokan

Registrovan: Bezen 2007
Bydlit: Praha 9
Poet fotek: 332
Pspvk: 728
5.10.2009 17:44

Bago by byloa kldyby do nich zezadu neprala "Zamračená" 1001 jak vidle do psa Sad Proto je místo baga jen hoký vzduch .....
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
5.10.2009 17:21

Škoda, že nebylo bago, vzhledem ke kompozici by bylo dobré, ale s tím se nedá nic dělat, s čím ano, prosvětlení snímku, i když tu limitují výpalem některé objekty, při odseparování by to šlo...

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.