475.196
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

pantograf



Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Pspvk: 2,467
Galerie uivatele
Před vrcholovým tunelem pod sedlem Besník (u pramene Hronu) ujíždí šlechtična kouzelnou podzimní přírodou.
· Datum: 29.6.2009 · Zobrazen: 8504· Tra: SK 173 - Červená Skala - Margecany· Datum pozen: 13.10.2008 ·
Rozlišení fotografie: 1024 x 687 Značka fotoaparátu: Canon
Model fotoaparátu: Canon EOS 40D Citlivost ISO: 200
Čas uzávěrky: 1/320 Použitá clona: f/6.3
Ohnisková vzdálenost: 28/1
Lokomotivn ada: 475.1


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/T678_0012_vahov.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/T678_0012_Bratkovice-Trhov_Du_n_ky.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/475_196_Telg_rt_penzion-Vern_r_u_pramene_Hrona.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/M286_1008_Merkovka.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/T679_1578_T679_1168_Ceremosne-Harmanec.jpg
>>
· dal »

Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
2.7.2009 22:22

PzD: No v PS, máš pravdu, nepsal jsem to přesně, nechtěl jsem to "molekulizovat" Smile ...navíc si sám psal, že na kontrastu se dá maličko přidat. Neboj, povšiml jsem si rezervy, které jsou hlavně na jasech, na stínech to bylo po kliknutí na ikonku s vykřičníkem těsnější - s vocáskem Smile
Myslím, že si takovou úpravu na snímku můžeš v klidu dovolit, vem si, kolikrát jaké zkreselní může na záběru být, třeba i zkrs filtry, a v klidu se přechází. Tady by mi dosvícení připadalo ještě přirozené, ale můj názor...
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
2.7.2009 21:48

PH: Jakýpak hrocení. Raději se budu bavit o takovýchhle úpravách než tady do omrzení opakovat "máš to podexponovaný, máš to zelený atd.". Smile
Přidat na expozici spodku bez kouře a páry je taky dobré řešení a rozhodně by to nevypadalo nijak zle. Jak správně podotýkáš, je otázkou volby, zda editaci přizpůsobit tomu, co považuji za vystižení reality či to udlěat raději více na efekt. Smile
S jednou věcí však nesouhlasím a to je poznámka o tom, že má histogram rezervy z obou stran. Nevím v jakém editoru ses na něj díval, ale v APS je téměř "vzorový" od kraje do kraje s malou fajčičkou vlevo ve stínech, což je to ne zcela ideálně nasvícené čelo 354.195.
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
2.7.2009 16:18

PzD: Já ti rozumím, srovnání snímků ze stejného místa, neboj, nějak to nechci hrotit Smile Chápu i odůvodnění za panujících podmínek, vzpomněl jsem si na svůj záběr, který byl před tunelem a tvářil se takový mdlý. Ale je to o tom, jaký edit za jakého kompromisu z realitou se pustíš, já osobně bych ten jas, ten by stačil, spíš někdo bude řešit vzhled snímku jak počasí, které ten den mohlo panovat nad hlavou Smile Šablonou tomu může být právě i snímek s Mn den na to, vynikal úplně jinak, či tvůj záběr za Kfelami, bylo to o něco dříve a působí to dobře... Jinak na histogramu je "vůle" z obou stran, ale kdyby bylo na mě, odseparoval bych oblohu a páru a zvedl na expozici aspoň o 3 desetiny zbytek. Ale je to samozřejmně tvoje věc a volba v alternativní realitu... Smile
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
2.7.2009 13:35

Petr Holub. Ono je dobré porovnávat fotky z jednoho místa a ne vzniklé za jiných podmínek. Snažím se fotky editovat tak, jak si myslím, že by mohly odpovídat tehdy panujícím podmínkám. U této pantografovy fotky jsem porovnával se svojí a když můj nezpracovaný RAW vypadal o trochu barevnější, kontrastnější a šťavnatější, tak si myslím, že by ta jeho zasloužila trochu oživit. Navíc se fotilo, jak sám dobře víš, o více než hodinu později než u Bečova a také vzduch byl průzračnější, dohlednost lepší, žádný opar. U Bečova to bylo nedlouho po rozpuštění ranní mlhy, s oparem z tajícího mrazivého šediváku. Když se podíváš na histogram vidíš, že fotka má kontrastu dost a ani jeho poměrně výrazné přidání s fotkou moc nezahýbe. Tím neříkám, že by se kousek přidat nemohlo. O den a více než hodinu později focený náklad na tom samém místě u Bečova už má kontrastu a jasnějších barev více. Editoval bych ho o něco odlišněji od této fotky (odkazované fotky).
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
1.7.2009 21:35

Pepa z depa: Nechci být opravdu svině, ale čistě náhodou si vywebyl foto na ŽP u kterého se mi zdá právě vhodný výraz "zašedlé". Nepřispívám na ŽP, tak to aspoň píšu zde. Tuším, že slunce asi zalezlo do nějaké lehké cyry či co, ale pro Tebe by to neměl být problém vytáhnout...
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/354087.jpg
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
1.7.2009 17:19

Pepa z depa: Zapoměl jsi dodat že bych se také mohl každý měsíc v den důchodu těšit na návštěvu dětí čí vnoučat. Jak je v kraji zvykem. Smile! )))
pantograf

Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Poet fotek: 470
Pspvk: 2,467
1.7.2009 00:24

Abych se také zapojil do plodné diskuse: oponuju, nemán z toho pocit zašedlosti. Fakt je, že každý dělá edit zažitým způsobem a tak výsledky jako zde lze porovnávat. Pokud trochu kontrastu asi ano. Sytit, snad pouze s ohledem na podzimní přírodu. Pokud porovnám s odkazem, je to názorný příklad, že i když dva stojí poblíž, každý v hledáčku vidí něco trochu jiného.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
30.6.2009 22:59

Morris: Hele, ber to tak, že je o Tebe ještě zájem a nemusíš v domově důchodců vzpomínat na pracovní úspěchy. Smile O tom nehodnocení / hodnocení by se dalo povídat dost dlouho. Až se potkáme tak to můžeme probrat.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
30.6.2009 21:16

PzD: tak já jsem tu jen pro srandu Pepíkům z Depa? Co? Smile! Legrácky na to Tě užije. Smile!
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
30.6.2009 20:55

poznámka k barvám, 13.10. byl nejjasnější den z celého focení na Slovensku, takže bych se spíše klonil k živějším, teplým, podzimním barvám přírody ozářené intenzívním sluneční svitem, tak jak to ve vrcholném podzimu bývá, to líbí / nelíbí byla jen taková legrácka na Morrisův komentář o hodnocení / nehodnocení
paya

Registrovan: nor 2009
Bydlit: Západ České Republiky
Poet fotek: 283
Pspvk: 3,434
30.6.2009 20:02

PH:Fíha dobrej tah Petře Smile! To porovnávání dvou zkušených autoru je velmi vzrušující!!
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
30.6.2009 17:54

hm tak me se treba více líbí právě ta "zasedlá" Ládova, ta pepy je taky hezká, ale i ten malý detail v kompozici tam delá pro mě docela dost a s tema barvama je to pdoel mě asi tak, že jediný rozdíl je v tom že pepa to opral více na sytosti a kontrastu...
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
30.6.2009 17:10

Pánové necvičené oko pozorovatele a ruku na srdce. Těch na to kouká nejvíce, rozdíl mezi oběma fotkama nepozná. Já vidím pouze rozdíl v troch studenějším podání Pantografa jek se zmiňoval Petr Holub. Ale to může někomu vyhovovyt více. Ostatní je spíše věcí použitého SW + HW. A neoddiskutovatelnějších schopností PzD. Nicméně jak jsem řekl normální necvičený sprtelník to nepozná.
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
30.6.2009 16:29

Ono to tak trochu může působit slitě, asi výsledek po zesvětlení. Ale nezdá se mi to tak až tragické. Asi jsem si i trochu zvykl na Vláďovo chladnější podání, i když já se sám snažím o opak. Pzd, proč jsem rovnou nedáš odkaz na své foto? Smile
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475257.jpg
vtou

Registrovan: erven 2008
Bydlit: severozápad = karlovarsko
Pspvk: 1,349
30.6.2009 15:37

Dle "nového hodnocení" - líbíWink
RE PzD: tak asi vyhodím nový monitor, o mísetech ostrých a neostrých bych se nehádal - při podrobném zkoumání jsou, ale zašedlé barvy?
  Strana:  1 · 2dal

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.