BR 99 758
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

Morris



Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Pspvk: 5,575
Galerie uivatele
Průvodčí osobního vlaku na trati SOEG v Zittau, vedeného BR 99 758, zajišťuje železniční přejezd nechráněný v důsledku závady?
· Datum: 13.10.2008 · Zobrazen: 7216· Tra: jiná/zahraniční· Datum pozen: 12. 4. 2008 ·
Rozlišení fotografie: x Značka fotoaparátu:
Model fotoaparátu: Citlivost ISO:
Čas uzávěrky: Použitá clona:
Ohnisková vzdálenost:
Lokomotivn ada: jiná/zahraniční


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_7609-edit-3x225-0_2-0.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_9807-EDIT-1-sada110-1_5-2.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_0571-AaAaAaABb.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/Villefranche-sur-Mer-_ty_i-kroky-1.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_9405_Edit_doost_eno_110-1-7.jpg
>>
· dal »

vtou

Registrovan: erven 2008
Bydlit: severozápad = karlovarsko
Pspvk: 1,349
19.10.2008 22:53

Re petrys, Morris: Mě je kompozice nalinkovaného snímku bližší a asi bych volil tuto, ale je to věc názoru! Jinak fakt to, že pamatuju Flexaret, Zenit, Sokol... není zásluha. To, že se věnuju hlavně kameře je způsobeno tím, že úprava digitálních snímů je něco zcela jiného, než práce s filmákem a zatím jsem tomu nějak nepřišel na chuť. Ale teď mám konečně PC, kde se "dá dělat" a které neleze jako šnek a tak se do toho možná pustím
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
18.10.2008 22:24

DieNesselsdorfMan: Díky, mě se s tím také líbilo pracovat, jediná výhrada je k faktu že na mém počítači, s ještě jednojádtovým procesorem fachá dost líně.
Martin Grill

Registrovan: Leden 2008
Bydlit: Brno
Poet fotek: 1
Pspvk: 9
18.10.2008 22:18

Morris: Jo, LR je v pohodě, testoval jsem už první verzi. Jde v něm udělat prakticky cokoli, ale pokud je někdo zvyklý na fotošop, bude mu chvíli trvat se tam zrychtovat. Zatím nejlepším dojme na mě působil Phase One Capture One Pro, ale to už je kapku jiná liga...primárně určená (už podle názvu) k digitálním stěnám Phase One, tedy ke zpracovávání nemalých obrazových dat.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
16.10.2008 16:08

DieNesselsdorfMan: JJ Smile. Jakej máš názor na Lightroom 2. Zkusil jsem ho namísto DPP, přišel mi docela dobrý, jenom trochu pomalý (nebo já mám nevýkoný počítač a notebook) také má pomalé načítaní knihoven. Je to program dá se říci určený též v první řadě na zpracování RAWu.
Martin Grill

Registrovan: Leden 2008
Bydlit: Brno
Poet fotek: 1
Pspvk: 9
16.10.2008 15:41

morris: Asi jsme se špatně pochopili - já nikde neříkám, že RAW konvertor od Nikonu je nejlepší (i když to říkají téměř všechny odborné časáky.) Já napsal, že je dobré používat tovární konvertor, což ty děláš, takže o tom žádná. Samozřejmě že vím co je DPP, jednu dobu jsem měl nahozené úplně všechno, protože jsem editoval fotky spoustě lidí, a ne každý měl Nikona, že ano... ;o)
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
14.10.2008 17:07

Schovala se chuděra za toho mladíka. Smile Ona byla trochu dezorientovaná, ale o tom už jsem myslím psal v komentáři pod Petrisovou fotkou. No bůhví v jakém stavu budeme my pokud se toho věku dožijem. Mě to čeká za chvílí (furt hledám brýle) Wink tebe o chvíli později. Nevěřil bys jak to uteče. Wink
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
14.10.2008 15:31

jo a jakto že ty tam tu babičku nemáš?? mě tak ted napadlo víš?? Smile
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
14.10.2008 08:31

vtou: To máš pravdu, patřím také k vykopávkám. I když to neberu jako zásluhu. Jak mi jednou vyčetl DieNesselsdorfMan, že fakt že jsem fotil Zenitem není žádná zásluha. Já měl mimo mnoho jiných těch Praktik, Pentaxse, i Zenita. Daly se s ním zatloukat hřebíky. Smile Na Pentaxe jsem už měl motorový grip. Co to dělalo s filmem si dovedeš představit. Ale na reportáž to byla bomba. Fakt je že možnost sekvenčního focení v místech kde jsou překážky jako např. sloupy TV je k nezaplacení. Jediné co lituji je že jsem tehdá nefotil železnici.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
14.10.2008 08:13

Petris: Nevytahuj se, máš zase řízlej most. To nešlo jinak zorganizovat. Strom nebo most. Měli jsme to fotit z větší vzdálenosti. To však nešlo, skrz tu boudu a ten balvan. To je maximum co šlo. Dneska by to nebyl takový problém. Tehdá jsem měl Sigmu 24-60, s dnešní 17-70 bych to zvládl s celým stromem.
petrys

Registrovan: Z 2007
Bydlit: železný brod
Poet fotek: 73
Pspvk: 650
14.10.2008 08:05

vtou? Třeba nějak takto?
http://www.railgallery.cz/showphoto.php?photo=1108&ppuser=40
vtou

Registrovan: erven 2008
Bydlit: severozápad = karlovarsko
Pspvk: 1,349
14.10.2008 00:23

re Moris: Já jsem holt stará škola! Kompozici je jedno, zda fotíš na "filmák" nebo "digitál". Jenom nástup digitálů a možnost "sérií" a opakování snímků až do úplného zhloupnutí dává mladým fotografům pocit, že zabývat se kompozicí a námětem je cosi zbytečného a až nepatřičného!
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
13.10.2008 22:07

DieNesselsdorfMan: No mimo prvotního pošťouchnutí, celkem poznámky o kterých se dá diskutovat.
Takže k prvé poznámce: Mohl bys mít a možná že máš pravdu ohledně jisté nekompatibylity různých editorů.
Za druhé: DPP je takový firemní konvertor RAWu. Dodávaný k fotoaparátům značky Canon, my jsme tu povětšinou Kanonýři. Já mám Canon a nemám důvod ho měnit za Nikon. Jenom abych získal konvertor od Nikonu Smile.
Rovnání kácejících se línií v Zoneru mi doporučil Pepa z depa, jistě víš že je to člověk jehož úsudek lze vzít za své. A vše ostatní dělám ve Photoshopu.
Ještě jednou zdůrazňuji že mi použití Zoneru pro rovnání línií bylo doporučeno, člověkem který o editaci má jisté povědomí, a já nemám důvod proč jeho doporučení nevyužít. Jinak na druhá straně využiji Tvého doporučení a budu i nadále ukládat soubory do JEPG tak jak to činím doposud, neboť každý pixlík je dobrý. A pokud někdo bude zajímat Exif tak mu ho pošlu. Smile Tak vidíš že jsem schopný naslouchat dobře míněným radám. V tomto případě i Tvé. Stejně tak i radám z Netu jak mi doporučuješ, dělám to neustále. A s poptáváním? Otravuji s dotazy neustále Pepa mi to jistě dosvědčí, stejně tak i jiných kterých jsem se doptával. Tebe jsem se nedoptával protože jsem myslel že z důvodů od jisté doby rozjitřených vztahů bys mi nejspíš neporadil. Wink
Martin Grill

Registrovan: Leden 2008
Bydlit: Brno
Poet fotek: 1
Pspvk: 9
13.10.2008 21:38

Morris: Tak se po dlouhé době koukám na tento server a zjišťuju, že se z tebe stává profesionál...bohužel však jen v chytráckém obkecávání.


za prvé: Ideálem jest, abys vše dělal v jednom jediném editoru. Neustálé přeukládání obrazovým datům nesvědčí, navíc každý program si to doprasí po svém - ať mu přikážeš cokoli.


za druhé: Pakliže "hlavní" editor nedisponuje slušným plug-inem pro prvotní učesání RAW dat, výrobce aparátu většinou dodává adekvátní náhradu. Leckdy je s ní možno udělat fotografii od začátku do konce, spousta lidí je však zvyklá na "svůj" editor, a tak v něm pouze nastaví základní věci, a data buď přeuloží do 16bit TIFF, anebo přímo exportuje do programu, pokud toto onen RAW konvertor umí (Capture XXX od Nikonu to umí...)


Za třetí: Pakliže máš Adobe Photoshop. nepotřebuješ nic jiného. Srovnání kácejících se linií je v něm hračka, čili doporučovat zonerácký polotovar jen proto, že ti ukáže dvě svislé čáry, je velmi zavádějící.


Za čtvrté: Pokud dáš v APS funkci "Uložit pro web...", je jasné, že ti EXIF nezachová. Daná možnost se totiž většinou používá pro ukládání obrázků, jež jsou v textu v nějakém webovém článku, a tam je EXIF k ničemu. Filutové však záhy přijdou na to, že absence EXIF dat zvýší kapacitu pro data obrazová, a tak tuto možnost používá docela dost lidí. Pokud chceš EXIF zachovat, použij příkaz "Uložit jako..."


Za páté: Občas je skutečně lepší se poptat, anebo kouknout na netu, než tady rozdávat rady, které - ač dobře míněné - mohou svést "nevědoucí" na scestí...
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
13.10.2008 17:31

Balwan: Budeš se učit celý život. Ono to jinak nejde. Návrat Pepy z depa tu rozvýřil stojaté vody, a to je dobře. Nechceme přece zakrnět, že? S těmi editory je to tak, v každémje něco dobrého a toho lze využít. Srovnat kolmice v PS je blbost to jde nejlépe v Zoneru. Při zmenšování a doostřování je nejlepší použít PS, "vyvolání" RAW je nejlepší udělat v DPP. Doladit barvy, jasy, úrovně v PS. Dobré je to umět ve vrstvách. Poslední fotky se snažím to tak dělat. Převod z Tif do Jpeg v PS. Tam je jeden problém že se mi stratí EXIF, ale ten tam nemají i druzí. Kdyby někoho zajímal pošlu mu ho.
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
13.10.2008 17:08

Morris: snaha se cení, koukám, že i ty, "starý pardál", se pořád učíš Smile to je správné
  Strana:  1 · 2dal

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.