pepa z depa
            
  Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 Morris: Když myslíš. Vyzkoušej si sám a uvidíš.  
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            Balwan
            
  Registrovan: ervenec 2007 Bydlit: Kralupy pod Vltavou Poet fotek: 189 Pspvk: 4,082
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 jemu osobně to bude asi jedno, ale kdo chce poslouchat řeči typu, že nejde o nic uměleckého  
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            pantograf
            
  Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 k části tvého komentu : zirecek: Já na fotce také nic uměleckého neshledávám a vložil jsem ji do sekce depo. Do této "umělecké" ji přeřadil přes můj nesouhlas, po předchozím schválení v původní sekci třemi admisnistrátory, pantograf se slovy, že tam fotka podle regulí galerie patří...... výňatek z původních pravidel RG: ... chápeme, že záběry objektivy fisheye jsou uměleckým záměrem .....  
Nevidím důvod, proč by to nemělo být v sekci umění. Pokud to mermo mocí chceš mít ve stanici, mohu ti to přeřadit.
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            Morris
            
  Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 Pzd: Udělal jsem si zkoušku ze vzdálenosti 1,80 m mě to zabralo caa 2,60 m samosebou na šířku. Na víšku by to tedy bylo nějakejch 1,70 cm. Zabralo to celou moji trucovnu, se psacím stolem 1,70 mm. zleva zdí s oknem a zprava celé dveře. Domnívám se že s zády u tendru by to bylo i na obě boční okénka. Ovšem zkreslení je odpovídající.   Jinak nevím zda vůbec existují rybyny pro HF.
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            pepa z depa
            
  Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 morris: moc ne, těch 16mm je častokrát málo i ve velké kuchyni, třeba 486.0
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            Morris
            
  Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 Petře v "kuchyni" by to šlo bez problému i s 10 - 24 co mám já. To i v malé "kuchyni"
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            paya
            
  Registrovan: nor 2009 Bydlit: Západ České Republiky Poet fotek: 283 Pspvk: 3,434
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 pzd: Děkuju za vysvětleni  
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            pepa z depa
            
  Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 od 11 do 13mm s lehkým ořezem nebo 14-15mm bez ořezu by se dalo použít, přibalím do brašny abys eventuálně vyzkoušel, ale na APS-C to není úplně to správný vořechový, ale jde to úspěšně použít
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            Petr Holub
            
  Registrovan: Bezen 2009 Poet fotek: 33 Pspvk: 1,308
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 No právě, proto mě to i zajímá, když jsme řešili nějakou optiku ideální do "kuchyně".
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            pepa z depa
            
  Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
         | 
        
            
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            Petr Holub
            
  Registrovan: Bezen 2009 Poet fotek: 33 Pspvk: 1,308
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 Si vyndal kukátko z vchodových dveří?!   Čím si to fotil? Jsou tam vidět i okraje objektivu s aberací, takže to nebude softwarově. Mimochodem podobný záběr, dokonce 170°, má i kamerka GoPro Hero.
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            pepa z depa
            
  Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 paya: Úhel záběru je při tomto ohnisku něco přes 160st. a vlevo by už v záběru bylo slunce resp. jen vypálený neohraničený flek, proto je fotka takto oříznuta. Na rovné ploše boku tendru nic tak zajímavého nevidím. :-)
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            pepa z depa
            
  Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 zirecek: Já na fotce také nic uměleckého neshledávám a vložil jsem ji do sekce depo. Do této "umělecké" ji přeřadil přes můj nesouhlas, po předchozím schválení v původní sekci třemi admisnistrátory, pantograf se slovy, že tam fotka podle regulí galerie patří.  
S případnými připomínkami se tedy obrať na něj a ne na mě. 
Měl by sis vyzkoušet co udělá úprava v APS s fotkou, když nasimuluješ přehnaně široké ohnisko. Tady je snad vidět, že to muselo být foceno rybím okem, protože je všechno ostré. Doporučuji si něco zjistit o objektivech různých ohnisek a konstrukcí, aby tě nenapadaly takové koniny, že se dá toto nasimulovat v nějakém softwaru.
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            zirecek
            
  Registrovan: Bezen 2012 Bydlit: Morava Poet fotek: 44 Pspvk: 194
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 Umelecky zamer v tom nevidim temer zadny. Prvotne me dokonce napadlo, ze autor upravil v APS "klasickou" fotku do teto podoby jako reakci na diskuzi u jeho predesleho snimku, :-).
             | 
             
             
         | 
        
        
        
        
    
        
        
            paya
            
  Registrovan: nor 2009 Bydlit: Západ České Republiky Poet fotek: 283 Pspvk: 3,434
         | 
        
            
            
            | 
                
             | 
             
            
            
                 Mě moc nesedí že postava fotografa pzd není celá   Já už si na takovém detailu také jednou vylámal zuby a ten tendr tam hohl být také celý.  
Nevím jestly však v této technice focení není nějaké omezení že je to takto vlevo ufiknutý.  
Chápu že je to takto umělecký záměr ale já bych takto určitě nefotil  
             | 
             
             
         |