pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
re zirecek: máš pravdu, takto by to šlo také udělat. Nejsem si však jistý, že by to bylo "neviditelné". Jinak, pokud jsou možnosti jak zde byly a zase budou, snažím se tyto historické motoráky prohnat kde se jen dá. Příště jede pod hlavičkou RG M 262.1002 dne 8.5.2012 po trati Choceň - Borohrádek - Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl zase jeden fotovlak, kde tento vůz ještě nebyl. Můžeš to vzít s námi.
|
|
zirecek
Registrovan: Bezen 2012 Bydlit: Morava Poet fotek: 44 Pspvk: 194
|
|
Kdyz autor nemel vhodne ohnisko, mohl horni ci dolni chybejici cast odfotit dalsim snimkem, v editoru nasledne spojit v jednu fotku. Takove nouzove reseni, kdyz nelze jinak. Fotka je pekna, drobne vytky byly receny. Je pekne, ze se takove akce konaji a je mozne udelat snimky dnes mene nasazovanych vozidel.
|
|
pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
A jak by se vám při středovce líbilo, když by z motoráku trčelo kde co? Motorák jel tam - zpět - tam a zpět. Z kterého je to záběru ptám se. Ano já měl v ruce vysílačku a jízdu a zastavení korigoval. Co takto přidat vlevo, leda nevzhledné haluze. A že se mi tam nevešel celý strom v odraze. Bohužel, na 17-40 odešla clona a byl v servisu. S tím již nic nenadělám. Ohnisko 24 je příliš vysoké na tuto kompozici. Dělal jsem, co jsem mohl. Je opravdu vše tak špatně? Mám z tohoto místa 57 snímků, každý jiný. Volil jsem tuto, pro mě klasickou kompo, ve které fotíme např. barču s patry. Ano, to je kompozičně dlouhý vlak. Ale sorry, na to, abych sem vyhnal 2xM262 s Bixy jako na podzim na Ratboř opravdu momentálně nemám finance. Pokud bych za mrzký peníz nevymyslel toto, nejelo by tady nic neobvyklého, jen 810.
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
vtou: Tak jasně, že pozice rozvodu či-li kulisového kamene je extrém pro "pacienty." O tom žádná. To bylo jen kvůli úplnosti.
|
|
vtou
Registrovan: erven 2008 Bydlit: severozápad = karlovarsko Pspvk: 1,349
|
|
RE PzD: v principu s tebou souhlasím. Ta pára byl jen takový příměr pro laiky (nebo myslíš, že "běžný" divák na tuhle vzdálenost vyhloubá postavení rozvodu? To je opravdu pro takové "pacienty" jako jsme my). V tomto konkrétním případě viditelné jedno čelo samozřejmě bezděky vyvolává pocit, že pohyb je zprava doleva, ale právě pro znalé kompozičních pravidel a pomůcek by mělo býti jasno, i když pro běžného diváka je dojem o pohybu s viditelným čelem výše popsaný. Sáhodlouhým popisem a příkladem jsem se pouze snažil o vysvětlení kompozičních zásad, což pro většinu je španělskou vesnicí v reakci na tvé
"nějak jsem nepochopil kompozici,...". Jinak souhlas s tím, že "středovka" by v tomto případě byla bez potíží akceptovatelná a nedodržení dokonalé symetrie je na ztrátu kytičky.
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
vtou: Venco, když pojede pára tak někde bude něco čadit nebo pářit, takže poznáš kam jede nehledě na to, že bude táhnout nějakou soupravu (pokud nebudeš fotit postrk). Když to bude samotná mašina bude mít na "konci" buď viaflexy nebo červený terč na háku, taky to poznáš podle polohy rozvodu, kam jede (s výjimkou šoupátek Trofimov a jízdě výběhem i když při ní se rozvod přestavuje do neutrální polohy až po chvíli a poté co po zavření regulátoru byl chvíli vyložen na nejvyšší plnění ve směru jízdy). Tudíž téměř vždy určíš dost jednoznačně odkud kam to jelo. Takto vyfocený motor na první pohled působí, že jede zprava doleva a opravdu by to chtělo víc místa před než za. Řekl bych, že ani středovost by tady nebyla nijak na závadu.
Upiclý vršek není zcela jistě žádný průser (to jsem ani netvrdil), ale jak píšeš je to ztráta kytičky. Druhou kytičku bych vzal za to, že autor důsledně nepoužil dokoanlou symetrii, když už na fotce nechal ty stromy.
|
|
vtou
Registrovan: erven 2008 Bydlit: severozápad = karlovarsko Pspvk: 1,349
|
|
RE Balwan: "to přeci nemuže nikdo vědět z jaké strany ten lodák jede" a vo tom to je. "je to foceno z úhlu jakoby to jelo z prava do leva" to není úhlem, to je tím, že vidíš čelo motoru a apriori předpokládáš, že to "přijíždí". Když tam bude např. pára otočená čelem doprava a uvidíš zadní čelo tendru, kam podle tebe jede - "brigetama" k tobě, nebo kotlem dopředu, tedy od tebe? Proto to pravidlo o více místa "ve směru pohybu"
|
|
Balwan
Registrovan: ervenec 2007 Bydlit: Kralupy pod Vltavou Poet fotek: 189 Pspvk: 4,082
|
|
vtou: to přeci nemuže nikdo vědět z jaké strany ten lodák jede, ale nic to nemění na tom, že je to foceno z úhlu jakoby to jelo z prava do leva takže bych souhlasil spíš s PzD... možná bych to ani necvakal dřív, ale řezal bych to od pravé strany, víc na čtverec. Ty stromy jsou sice hezké, ale jsou daleko od hlavního motivu
|
|
klokan
Registrovan: Bezen 2007 Bydlit: Praha 9 Poet fotek: 332 Pspvk: 728
|
|
Tomáši, už radši nic
|
|
vtou
Registrovan: erven 2008 Bydlit: severozápad = karlovarsko Pspvk: 1,349
|
|
RE PzD: Tome, když mě staří praktici učili pžed mnoha lety kompozici týkající se vjádření pohybu, pak říkali, že výrazovým prostředkem u "statiského" objektu pro vjádření směru pohybu je právě prostor před a za "pohybujícím se" předmětem! Pokud bych ji v tomto případě aplikoval, pak motor jede zleva do prava (i když zůčastnění ví, že stál na mostě bez pohybu). Fiklý vršek stromu v odrazu je objektivním nedostatkem pro "ztrátu kytičky" , ale ne průserovým. Tak to vidím já.
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
klokan: hele, napsal jsem zcela věcný komentář, kde jsem uvedl co se mi na fotce nelíbí, nic nepitvám a taky nepíšu žádné OT komentáře, chceš aby se k fotkám psaly věcné komentáře, když tak učiním aniž bych fotku hodnotil, tak ti to taky není recht, tak co vlastně chceš?
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Hoši od sebe!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
jistě jsme parta fotografů co fotí pro radost, jéééžíšmarjá nech si už tyhle kydy, to co jsem napsal se dozvíš v každém blbém článku o fotografování pro začátečníky aniž by to mělo co do činění s WPP
|
|
klokan
Registrovan: Bezen 2007 Bydlit: Praha 9 Poet fotek: 332 Pspvk: 728
|
|
CO by se dalo fotce po kompoziční stránce vytknout, že by motorák mohl být cca o 2 metry zpět - tedy třetinová linie by procházela někde vstupními dveřmi či těsně by procházelaslužebním oddílem a ne až 2 oknem osobního oddílu. Ovšem tato kompozice by inklinovala ke středu, což by mohlo být také kritizováno. Je to sice drobná vada na kráse, ale nikoli tak velká, abychom se jí museli zabývat a pitvat ji. Nehrajme si na World Press Photo... Jsme parta fotografů, kteří fotí pro radost svou a radost těch, kterým se naše fotky líbí....
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
nějak jsem nepochopil kompozici, ve směru pohybu 3x méně místa než za motorákem, špička stromu v dotyku s okrajem fotky a v odraze kousek chybí
|
|