Railgallery - Vzpomínky na řadu 830/831

Vzpomínky na řadu 830/831

Zazvonil zvonec a kavalkády je konec… od minulého pátku jsme pro vás připravili přehlídku vozů řady 830 a 831, pro ty dříve narozené M 262.0 a M 262.1.  Chtěli jsme tím připomenout tuto řadu v běžném i historickém provozu na tratích ČD a ŽSR a také skutečnost, že se s nimi v běženém provozu již nesetkáme.

Říkalo se jim všelijak. Snad podle hranatého tvaru to byl „Kredenc“, „Horký trubky“ podle ne zcela dobře řešeného chlazení…. Po modernizaci a přeznačení na řadu M 262.1, to byl „Loďák“ podle osazeného motoru, který byl původně určen pro říční tlačné remorkéry.

KS 12 V 170 DR - Srdce stroje 830. Autor: PAYAStroje této řady patřily neodmyslitelně k našim lokálkám, když původně začaly svou kariéru na hlavních tratích na rychlících. S postupující elektrizací a také s příchodem modernějších a pohodlnějších motorových vozů se začaly usidlovat na lokálních tratích. S klidným svědomím můžeme říct. Že je to kus poctivé a budovatelské práce. Od uvedení do provozu v roce 1949 až po jejich vyřazení uplynulo úctyhodných dvaašedesát let. Pátrám ve své paměti, které řady dosáhly podobného….

 

Mezi Brannou a Ostružnou. Autor: BALWANStejně jako ekologové mají svou „Červenou knihu“ ohrožených druhů, my železniční fandové bychom mohli založit „ocelovou knihu“ vyřazením a zrušením ohrožených strojí tratí českých i slovenských. Bezesporu budou mezi prvními kandidáty do zápisu „Žabotlamy“, „Bobiny“, „Cecilky nebo šestikola“….. za nedlouho proto nadobro zmizí z našich lokálek „kufry nebo orchestrióny“, které se postupně mění na nové Regíny…. Proto foťme tyto stroje dokud je čas a dokud se s nimi setkáváme v pravidelném provozu. Vyřazené stroje řady 831 naštěstí neskončí ve šrotu, ale v soukromých sbírkách. Doufejme tedy, že i další stroje, které mají léta své největší slávy za sebou a dosluhují v náhradních výkonech budou mít podobný osud, tedy že se najde spolek nadšenců, kteří se zasadí o jejich zachování.

 

Závěrem bych rád z tohoto místa poděkoval všem autorům, kteří do této akce přispěli dílem ze svých archívů i těm, kteří se přišli jen podívat a od zítřka se zase můžete těšit na běžné fotografie.

Noční setkání ve Zdicích. Autor: PANTOGRAFJeden z první série při historické jízdě do Koryčan. Autor:PANTOGRAFV Tochovicích... Autor: PANTOGRAF

 

Text: Vít Bukač

Líbila se Vám tématická prezentace řady 830/831?
Ano,byla to pěkná připomínka
zacatekstredkonec 798 (36%)
Ano, ale bylo to dlouhé..
zacatekstredkonec 371 (17%)
Ano, a rád bych i jiné podobné prezentace
zacatekstredkonec 361 (16%)
No nic moc....
zacatekstredkonec 359 (16%)
Ne, byla to nuda
zacatekstredkonec 345 (15%)
Počet hlasujících: 2234


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 23. 4. 2011, 13:22 | Přečteno: 5490x | Kategorie: články | Napsal: admin |

Komentáře: 1
Chtěl bych tímto za redakci webu poděkovat všem, kteří k této kavalkádě příspěli svými fotografiemi. Smyslem celé akce, bylo zavzpomínat na tuto řadu, kterou již potkáme leda na nostalgických jízdách. Nevím, jak je to v Klatovech, ale zůstala tam ještě jedna jako provozní záloha? Fotografie, které jste měli možnost shlédnout, ukázaly ještě běžný provoz i již nostalgické nasazení těchto HV. Tak nezbývá nez popřát kredencím dlouhá léta v nostalgickém provozu. Ještě jednou díky všem.
pantograf admin webu
Odpověď | 2011-04-25 00:03:31 | Příspěvek upraven: 2011-04-25 00:10:05
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)