Bez velkého humbuku v pondělí 23.9.2013 zahájila společnost ARRIVA vlaky s.r.o. provoz na lince z Prahy Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Provoz je zatím na čistě komerční bázi bez dotací.
Od pondělního rána mohou cestující z pražského Masarykova nádraží využít novou linku do Kralup nad Vltavou společnosti ARRIVA. Celkem osm párů vlaků v pracovní dny posílí spojení centra metropole se severozápadní oblastí Středočeského kraje. Arriva zahájila na této lince provoz i přesto, že nezískala dotace a není ani zařazena do PID. Vše vázne na neochotě vedení Středočeského kraje. Základní jízdné v relaci Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou je 34 Kč, což je o 10 Kč méně, než jízdné ČD. Pro Arrivu bude provoz této linky s největší pravděpodobností ztrátový, ale jak říká její ředitel Jaroslav Richter: „Je to pro nás taková laboratoř.“ I přes tuto ztrátu můžeme získat cenné body, respektive reference. Ministerstvo dopravy totiž ve velice blízké době chystá sérii tendrů na provozování rychlíkové dopravy na několika tratích. Arriva tak může prokázat, že má schválené vlaky a zkušenosti s osobní železniční dopravou v ČR.
Na lince je zatím nasazena jedna motorová jednotka, která byla vyrobena v roce 1989 a původně jezdila na regionálních tratích DB. U nás získala označení jako řada 845. Nyní prošla kompletní renovací. V interiéru jsou nové sedačky, které nabízejí dostatek místa pro nohy, dále WiFi připojení, atd. Podle ředitele Jaroslava Richtera je připraveno v Bavorsku dalších 20 motoráků, se kterými se chce Arriva ucházet o rychlíkovou dopravu na trase z Pardubic do Liberce.
Zdroj: E 15
Připravil: Karel Senohrábek a Vít Bukač
Zatím žádný příspěvek, tak začni ty:-)